Jaarthema

Elk scouts- en gidsenjaar in Scouts en Gidsen Vlaanderen heeft z'n eigen thema. Zo'n jaarthema wil één jaar lang een bepaald aspect van scouting in de kijker stellen. Dat kan gaan van typische scouteske dingen zoals natuurbeleving tot thema's uit de leefwereld van jongeren zoals lichamelijkheid. Ook maatschappelijke kwesties, integratie bijvoorbeeld, kunnen door een jaarthema in de schijnwerpers worden gezet.
Elk jaar kiest Scouts en Gidsen Vlaanderen hiervoor een leuze, een jaarkenteken, een lied en een specifiek spelaanbod.

Je vindt meer info over dit jaarthema op de website van Scouts en Gidsen Vlaanderen. Je vindt er ook alle jaarthema's tot en met 1930, de jaarkentekens en de jaarliederen.