Bar

Barteam: Caspar Vermaut en Renee De Coeyer

Nog niet zo lang geleden was er in een uit de hand gelopen doorgangsgehucht
een bende jongelingen die samen aan vrijetijd deed die niet vrijblijvend was. Nu, dat lag niet zo
vlot in de mond dus sprak iedereen altijd van de skoets van Eeklo. Die vrije tijd die niet vrijblijvend was dat was allemaal wel plezant en zo, maar de jongelingen kregen daar na zo'n uur of drie altijd zo'n dorst van.

En ge weet hoe dat gaat, santesantaterlieverbierdanwater alhier en dedrankisindemanendewijsheidindekan aldaar. Kortom: het gerstenat vloeide rijkelijk. Al snel doken de wildste plannen de kop op. "Waarom beginnen we niet gewoon onze eigen bar" klonk het. Instemmend gemompel was de jonge visionair zijn deel. Pintjes drinken in het kapoenenlokaal was immers niet alleen pedagogisch onverantwoord, het was ook nog eens veel te ver van de wc.

Hetzelfde tafereel herhaalde zich nog enkele keren tot er plots iemand de volgende ochtend nog fris genoeg was om zich de discussie te herrinneren en meteen het gehoornde slachtvee bij de horens vatte. Niet zo veel later was er wat wij vandaag nog steeds 'den bar' noemen.

Tot op de dag van vandaag is de bar de plaats waar we de vrijdagavond van half elf tot de vroege uurtjes en de zaterdag vijf tot wanneer ons moeder er is met de frietjes gezellig samen zijn. Als vanouds is iedereen er welkom (vanaf jin) en gaan de bruine vrienden er aan schappelijke prijzen over de toog. Dit wondermooie concept wordt in goede banen geleid door ons, de barverantwoordelijken. 'Ons' dat is Gilles en Jos. Twee frisse zeebonken die naast dit erkende beheersploegpostje  actief in leiding staan. Daar wij onze taak zeer ernstig nemen vind je ons meestal in de bar.

In de bar is er voor elk wat wils. De tooghanger kan er steeds zijn hartje ophalen maar ook de loungefanaat vindt steevast een gezellig plaatsje in onze gezellige zithoek. Aan een verfrissing op zijn tijd geen gebrek. In de aanbieding: een pintje, een speciaal pintje, een wijntje maar ook een colaatje of een Looza Ace . En wat zou den bar zijn zonder de straffe verhalen over het nabije en minder nabije verleden?

Tot in de bar dan maar!

Groetjes, het barteam.