60 Jaar Scouts en Gidsen Eeklo

Scouts en Gidsen Baden-Powell Eeklo was in 2009 aan haap 60e werkjaar toe. Om dit te vieren werden het hele jaar al speciale acties opgezet om deze verjaardag te vieren. in het weeken van 1-2mei volgde het orgelpunt van het jaar met een feestweekend voor alle leden en leiding

Om hun 60ste verjaardag te vieren, kampeerde de Eeklose scoutsgroep immers een weekend lang in de Eeklose binnenstad. De Kapoenen (6-7j) en Akabe (kinderen met een beperking) kampeerden aan de vertrouwde scoutslokalen in het Heldenpark. De Wouters (8-10j) vond je terug aan het Broeders Van Liefde Pleintje. De Jonggivers (11-13j) vierden aan het speelpleintje aan het Jan Frans Willems plein, en even verderop aan de Stedelijke Academie voor Schone Kunsten sloegen de Givers (14-16j) hun tenten op .

Op vrijdagavond speelden we een avondspel tijdens de avondmarkt. Zaterdag werd ingezet met een ontbijtbuffet op de markt en een massaspel in het centrum. Op zaterdagavond was er de benefiet waar alle leden en ouders voor uitgenodigd waren.

Kamperen in Eeklo