Update zomerkampen 2020

Beste ouders en leden

Zoals we allen al te horen kregen zullen de zomerkampen mogen doorgaan in bubbels van 50 personen.  Concreet zullen wij dit invullen door onze verschillende takken gescheiden te houden op verschillende terreinen.
Elke bubbel heeft zijn eigen terrein, materiaal en foeriers. Zoals tijdens onze andere zomerkampen.
LET OP! De verschillende bubbels komen niet met elkaar in contact, ook broertjes en zusjes zullen tijdens het kamp geen contact hebben met elkaar. Zorg ervoor dat alle benodigdheden dus in hun eigen rugzak zitten.

Iedereen die binnen de vijf dagen voor het kamp geen ziektesymptomen vertoont, mag mee op kamp.
Een kind dat tot 1 van de risicogroepen behoort kan niet deelnemen aan het zomerkamp. Bij twijfel contacteer zeker jullie huisarts.

Als scoutsgroep zullen wij zorgen voor hygiënische materialen. Toch willen we vragen dat jullie je kind een klein flesje handgel en mondmasker meegeven.
Voor +12 jarigen is een mondmasker verplicht bij gebruik van het openbaar vervoer. Zorg dus op z’n minst voor 2 mondmaskers of een mondmasker die hergebruikt kan worden.
Voor de zekerheid vragen we ook om -12 jarige kinderen een mondmasker mee te geven.

Ook rond het vertrek en aankomst hebben we stil gestaan.
De verschillende takken vertrekken op verschillende data.
De terugkomst valt van elke tak wel op dezelfde dag. Wij kozen ervoor om te werken in twee shiften. De akabe, kapoenen & wouters zullen tegelijk aankomen en de jonggivers en givers zullen tegelijk aankomen.
Daarnaast willen we ook vragen dat er per kind maar 1 ouder mee komt naar het station om zo overbodige drukte tegen te gaan. De exacte uren van vertrek en aankomst worden later nog meegedeeld via de krantjes.

Data van de kampen

• Akabe & kapoenen: 11 tem 16 juli
  • Wouters: 9 tem 16 juli
  • Jonggivers: 6 tem 16 juli
  • Givers: 3 tem 16 juli

Meer concrete informatie per tak kan je binnenkort vinden in de krantjes op onze website.

Stevige scoutslinker

De leiding