Opgelet voor oplichterij (update: valse scouts zijn gevonden)

[Update 14/08/2015: de valse scouts zijn gevonden. Zie http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-eeklo/politie-pakt-valse-scouts-op-a2422936]

Wij moeten jullie helaas melden dat er zich een groepje jongeren voordoet als leden van een 'scouts' uit Eeklo. Ze houden een zogenaamde pannenkoeken verkoop waarbij je pannenkoeken op voorhand kan bestellen en betalen. Het is echter zo dat zij dan geen pannenkoeken komen brengen op het afgesproken levermoment. Via dit bericht willen wij jullie enerzijds waarschuwen voor deze 'oplichters'!

Aan de andere kant willen wij, Scouts en Gidsen Baden-Powell Eeklo, ons ook distantiëren van dit bedrog. Wij houden steeds onze jaarlijkse speculoosverkoop in de maand november, waarbij er ook steeds informatoie op onze website of onze facebookpagina zal verschijnen. U kan ons ook steeds herkennen aan het uniform waarmee wij steevast de straat op trekken.

Mocht u geconfronteerd worden met deze jongeren, willen we met aandrang vragen zo snel mogelijk contact op te nemen met de lokale politie (09 376 46 46).