Givers: Buitenlands kamp 2021

Datum:
03/07/2021 - 04:15 tot 17/07/2021 - 23:00

Beste ouder & Giver

Het buitenlands kamp (3 tot 17 juli) nadert met rasse schreden. Hoog tijd om jullie van wat meer informatie te voorzien.

Praktisch

Bagage:

Je grote trekrugzak en stoeltje moet afgezet worden op de scouts op vrijdag 2 juli om 19u.

Nog meer praktisch

We spreken af op zaterdag 3 juli om 4u15 stipt ('s morgens!) aan de scoutslokalen. Iedereen dient in perfect scoutsuniform gekleed te zijn! We spreken af op de oprit, want de scouts is verhuurd.

We komen terug op zaterdag 17 juli. Om 21u35 komen we aan in Brussel-Zuid. We zijn terug in Eeklo rond 22u45 – 23u00.

Financieel

De totale kampprijs is €350. Omdat iedereen al een voorschot betaalde van €150, vragen we om de resterende €200 zo snel mogelijk en uiterlijk tegen 2 juli over te schrijven op BE92 7370 0533 3023.

Contactgegevens leiding en foeriers

Leiding (in eerste instantie contacteren)

• Wout Matthys – 04/75 23 84 98
  • Elise Bastien – 04/72 61 39 36
  • Mare De Coeyer – 04/98 31 90 42

Foeriers (03/7 – 11/7)

• Lien D’hondt – 04/70 52 93 09
  • David Kossi – 04/73 62 90 75

Foeriers (12/7 – 17/7)

• Simon Vyncke – 04/70 42 58 33
  • Emma Peters – 04/73 33 97 86
  • Fiebe De Tollenaere – 04/98 54 76 45

Corona

Gezien de huidige situatie moet iedereen beschikken over een digitaal coronacertificaat. Iedereen die nog geen twee weken volledig gevaccineerd is - wellicht het merendeel - en niet kan aantonen dat zij/hij antilichamen heeft, moet een covid-test ondergaan. Het negatief resultaat moet volgens de regels in Duitsland verkregen zijn minder dan 48 uur voor aankomst. Dit wil zeggen dat jullie een Covid-test moeten reserveren na 1 juli 2021 7u00.
Boek dus allemaal zo snel mogelijk een afspraak kort voor het vertrek om een PCR-test te laten afnemen. Wie nog niet volledig gevaccineerd is, krijgt normaal gezien twee gratis PCR-testen om te reizen en andere activiteiten te doen waarvoor je een test moet voorleggen.

Momenteel is Duitsland geel. Dit wil zeggen dat er geen test-of quarantaineplicht is bij terugkeer naar België, maar wel wordt aangeraden. Dit geldt ook indien Duitsland groen of oranje is. We dienen wel rekening te houden dat indien de kleurencode verandert naar rood, iedereen zich verplicht dient te testen en in quarantaine moet.

Wat neem je mee?

Stapschoenen is zowat het belangrijkste wat je moet meenemen op kamp. Het is zeer belangrijk dat je stapschoenen zijn ingewandeld!

Neem niet meer dan het noodzakelijke mee. Het kan zijn dat je soms je grote trekrugzak een eindje moet dragen. Neem op de dag van het vertrek een kleine rugzak mee waar je lunchpakket inzit, deze rugzak gebruiken we als dagjesrugzak tijdens de wandeltochten. In deze file vind je meer info over hoe je het best je grote rugzak inlaadt.

I.Grote rugzak

A.Kleren

• Stapkousen (!)
  • Kousen
  • Ondergoed
  • T-shirts
  • Attributen (vlaggen, t-shirt) om te supporteren voor de Rode Duivels
  • Broeken
    • Lange broek
    • Shorts
  • Trui (fleece)
  • Hoed / pet
  • Zwemshort / Bikini
  • Stapschoenen
  • Extra paar schoenen (om te chillen)
  • Slippers (altijd handig na een lange wandeldag)

B.Persoonlijke hygiëne

• Tandpasta / Zonnecrème / Douchegel / Shampoo / Deo
  • Tandenborstel
  • Washandje
  • Handdoek
  • Compeed

C. Andere

• Matje + slaapzak
  • Gamel + bestek
  • Zaklamp
  • 2 Keukenhanddoeken!
  • Drinkbus
  • Druivensuiker
  • Insectenspray
  • Zakmes
  • Een klein flesje handgel
  • Enkele gewone mondmaskers
  • Een 2-tal FFP-2 maskers (!) (Wij voorzien er voor iedereen 2, maar breng er misschien voor de zekerheid zelf ook mee)
  • 3 zelftests (verkrijgbaar in apotheek)

II.Kampeerstoel (!)

III.Kleine rugzak

• ouderlijke toestemming
  • Europese ziekteverzekeringskaart
  • Identiteitskaart
  • Je bewijs van negatieve PCR- test niet ouder dan 1 juli 07u00 (Als je dit niet hebt, kan je niet mee!!!!!)
  • Zakgeld (max. €30)
  • Ontbijt
  • Drinkbus of Camelbak
  • Iets voor op de trein (boekje, pak kaarten, sudoku…)

IV.Wat doe ik aan bij vertrek?

• Kleine rugzak
  • Perfect uniform + das
  • Groene broek of rok
  • Regenjas
  • Stapschoenen

V.Wat neem ik niet mee op kamp?

• Alles van elektronica (gsm, horloge...)
  • Snoep en dergelijke
  • Sigaretten, drugs & alcohol
  • Stoute manieren

Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om ons de contacteren.

Met vriendelijke scouts- en gidsengroet

Elise, Mare & Wout