Akabe: ZOMERKAMP 2020 (11/7 - 16/7)

Datum:
11/07/2020 - 09:45 tot 16/07/2020 - 15:45

Dag Akabe,

Wij zijn SUUUUUPER blij dat we op kamp mogen! Hopelijk jullie ook?!
Jullie weten dat we normaal op groepskamp gingen, maar dat zal er dit jaar een beetje anders uitzien. Wij zitten samen met de kapoenen in een zogenaamde ‘bubbel van 50’, omdat we in hetzelfde gebouw slapen.

Het thema van het groepskamp is reis rond de wereld, waarin elke tak een continent vertegenwoordigt. Wij zijn ANTARCTICA! Wie kan zich het best verkleden in een eskimo of iglo?!

1. Datum:

Zaterdag 11 juli 2020 tot donderdag 16 juli 2020.

2. Vertrek

We verzamelen zaterdag 11 juli stipt om 09u45 aan het station van Eeklo.

Aan de ouders: gelieve genoeg afstand te houden van andere ouders op het perron, jullie zijn ook verplicht om een mondmasker te dragen vanaf dat jullie in het station/ aan het perron zijn!
Aan de leden: voor wie +12 is, is het verplicht om een mondmasker te dragen op het openbaar vervoer. Gelieve dus 2 mondmaskers mee te nemen, een voor de heenreis en een voor de terugreis. Gelieve deze in 2 aparte enveloppen te steken, met de naam van je kind op

Belangrijk om af te geven bij vertrek:

• Paspoort
  • Medicatie
  • een attest voor erkenning van een handicap / mindervalidenkaart / dokters-attest / Autipas / European Disability Card heeft

3. Aankomst

Samen met de kapoenen en de wouters komen we terug aan in Eeklo op donderdag 16 juli om 15u50. Gelieve uw kind niet op te wachten aan het station, maar op de parking van het sportpark. Hoe de afhaalmomenten zullen verlopen kan je zien op onderstaande afbeelding:

4. Kampadres:

Molenstraat 62, 2460 Kasterlee. (Domein de Hoge Rielen)

Bij het schrijven van een brief naar uw kind:

Scouts Eeklo tav ‘naam akabelid’
Gebouw 11 - Verblijfsdomein De Hoge Rielen
Molenstraat 62
2460 Kasterlee
België

5. Contactpersonen:

Wout Matthys: 0475238498

Mare De Pauw: 0497170379

Anna de Roo: 0473387021

6. Kampprijs:

De prijs voor dit kamp bedraagt 145 euro.
Leden met een UitPas met kansentarief betalen 36,25 euro (graag bij de overschrijving ook het UitPas-nummer vermelden)
Gelieve dit te storten voor 30 juni 2020 op BE59 7370 0533 3326 (akaberekening) met de vermelding ‘Naam + Voornaam + zomerkamp 2020’.

7. Wat neem je mee?

Gelieve alles in één grote rugzak te steken!

Slaapgerief:

• Onderlaken + eventueel kussentje
  • Slaapzak
  • Pyjama
  • Knuffel

Kledij:

• Scoutsdas! (Aandoen bij vertrek)
  • Scoutshemd (als je dit hebt)
  • Verkleedkleren thema Antarctica
  • Lange broek en korte broeken
  • T-shirts of topjes
  • Kousen
  • Ondergoed
  • Truien
  • Zwembroek of zwemshort, badpak of bikini (!)
  • Regenjas
  • Pet of hoedje (tegen de zon)
  • Schoeisel
  • Eventueel pantoffels, slippers... voor binnen

Wasgerief:

• Washandjes (2)
  • Handdoek (groot en klein)
  • Tandenborstel, tandpasta, beker
  • Kam/borstel, (deodorant)
  • Zeep en shampoo
  • Zonnecrème!! (+ aftersun)
  • Anti-muggenmelk
  • Zakdoeken

Allerlei:

• Paspoort (afgeven aan leiding bij vertrek)
  • Medicatie met naam(!) (afgeven aan leiding bij vertrek)
  • Voor leden die +12 zijn: 2 mondmaskers (in aparte enveloppen met naam op!)
  • Drinkbus
  • Keukenhanddoeken!! (2)
  • Zaklamp
  • Briefpapier, enveloppen, schrijfgerei, postzegels om briefje naar huis te sturen
  • Linnenzak om vuile kleren in te steken
  • Evt. kleine kampspelletjes, strips, boek …
  • één kleine rugzak (om mee te nemen op daguitstap)
  • !!! Lunchpakket voor de eerste middag

8. Wat hebben we niet nodig op kamp?

• Snoep, frisdrank
  • GSM, radio, horloge, videospelletjes

Brengen jullie dit toch mee op kamp, wordt dit door leiding in beslag genomen tot op het einde van het kamp.

9. Extra info corona

- Omwille van COVID-19 voorzien wij handgel, zeep, papieren zakdoekjes,… Alles om het kamp zo veilig mogelijk te laten verlopen. Dit moet dus individueel niet meegenomen worden, maar mag altijd.

- Graag vragen we jullie ook nog om de gegevens van jullie zoon/dochter te controleren op de groepsadministratie (en om deze eventueel aan te passen), zodat wij zeker over de juiste gegevens beschikken en jullie steeds kunnen bereiken indien nodig! (https://www.scoutsengidsenvlaanderen.be/groepsadministratie)

Iedereen die binnen de vijf dagen voor het kamp geen ziektesymptomen vertoont, mag mee op kamp. Een kind dat tot 1 van de risicogroepen behoort kan niet deelnemen aan het zomerkamp. Bij twijfel contacteer zeker jullie huisarts.

Gezien de coronamaatregelen zal het groepskamp niet doorgaan zoals gewoonlijk. Gezamenlijke groepsmomenten worden geschrapt. Elke tak blijft in zijn bubbel van 50 personen.

10. Vragen
Indien jullie nog vragen hebben stuur gerust een mailtje naar akabe@scoutseeklo.be of bel/ sms naar Anna, Mare of Wout.

Groetjes en hopelijk tot op kamp!

Anna, Mare en Wout